HADE BAKAYIM, OTURUN OTURDUĞUNUZ YERDE

Ali Baturay

Yazarın tüm yazılarını görüntüle
   18 Ocak 2009, Pazar Yorum Yaz        Yazdır        Arkadaşına Gönder     Paylaş Share/Bookmark

Kıbrıs Türk Futbol Federasyonu'nun KOP'a üyeliğiyle ilgili tartışmalar sürerken, en sonunda Cumhurbaşkanı Talat, sessizliğini bozdu ve "KOP'a üyelik asla olmaz" dedi.

  Sert bir tavırla hem de...

  Sanki bir baba evladının yaptığı bir işi beğenmemiş de azarlıyormuş gibi geldi bana...

  "Höst, oturun oturduğunuz yere" der gibi.

  Hani insan karşı olduğunu söyler ama Talat'ın karşı çıkışındaki keskinliği hiç sevmediğimi söylemeliyim.

  Eski cumhurbaşkanı Denktaş'ın üstüne vazife olsun olmasın her konuda çıkıp, aklına estiğini azarladığı günler geldi aklıma.

  Tüylerim diken diken oldu!

  Bir esneklik olur, o cumhurbaşkanlığı makamının verdiği bir ağırlık, bir babacan tavır ister insan...

  Babacan tavırla yaklaş da "hayır" dersen yine "hayır" de...

  Gerçi böyle bir açılıma "hayır" demek cumhurbaşkanının da CTP'nin de geçmişini, bugüne kadar savunduklarını inkar etmesi demektir ama hade cumhurbaşkanısın, hade seni bağlayan durumlar var ama nedir o sertlik?

  "Akıl işi değil" diyor...

  O kadar ki bir futbol açılımını müzakere masasına bağlayıp "O zaman ben de görüşmeyeyim veya iltihakı görüşeyim, Rum yönetimine nasıl iltihak olacağız onu görüşeyim" şeklinde laflar ediyor.

  Hade bakalım, yahu nerden gittiniz şimdi müzakerelere de tehdit eder gibi "ben de görüşmeyeyim" diyorsunuz.

  Görüşmezseniz görüşmeyin, KOP'a üyeliğe bozulup masadan kaçacaksanız, siz bilirsiniz.

  Çıkıyor spor yazarları da "siyasi irade izin vermeden Adal ve ekibi bu işe kalkışmamalıydı" diye yazıyor.

  Yok yahu, Futbol Federasyonu cumhurbaşkanlığına mı bağlıdır?

  Federasyon özerktir beyler, cumhurbaşkanından, başbakandan emir alan özerk kurum mu olur?

  Kafayı mı yediniz siz?

  Bugüne kadar bu ülkeyi yönetenler hep doğru kararlar mı aldılar?

  Doğru kararlar alsalardı ülke bu hallere gelir miydi?

  Cumhurbaşkanının sözü Allah kelamı mıdır?

  Allame-i Cihan mıdır bu ülkeyi yönetenler?

  Cumhurbaşkanı; "çorap söküğü gibi gidecek, Kıbrıslı Türkler çözülecek" diyor.

  "KOP'a üyelik olursa, şirketlerimiz de niye gidip oralara tescil olmasın, Ticaret Odamız, Sanayi Odamız niye gidip Rumlara üye olmasın?" diye soruyor.

  Bu korku salmak değil de nedir?

  İlla ki bir öcü bulup korkutacaklar insanları.

  Ama KOP'a üyelik nedeniyle değil de bu kümes hayatıyla, bu kriz ortamıyla, bu sıkıntılarla yarın sanayici oralara üye olmak zorunda kalırsa hiç şaşmayın.

  İzolasyon, ambargo diyorsunuz sonra da dışa açılma fırsatı gelince feveran ediyorsunuz, Futbol Federasyonu'na yardım edeceğinize, öneriler sunacağınıza, bir korkutma kampanyasıdır gidiyor.

  Üstelik yapılan anlaşmada "Kıbrıs sorununun çözümüne emsal teşkil etmeyecek" maddesi de konulduğu halde, verilen sözler tutulmadığında bu işin içinden çıkıp çekilebilme imkanı varken...

  Cumhurbaşkanı her müzakere sonunda umutlu konuşuyor, en erken zamanda çözüm diyor da çözüme maden ki çeyrek kaldı, ne zararı var KOP'a üyeliğin?

  Yoksa müzakereler kötü gidiyor da bizi mi kandırıyorsunuz?  

  Siz karşı çıkanlar, ne koyuyorsunuz madem bu açılımın yerine, söyleyin bakalım.

  Futbolcularımızın ağzını ayaza açıp beklemeye devam etmesini mi?

  Bu arada, Futbol Federasyonun iki ileri bir geri tavrından ve "FİFA, UEFA, KOP ve Futbol Federasyonu'ndan oluşan dörtlü komite olacak" şeklinde yanıltıcı bilgi vermesinden huylandığımı ve bazı şüphelere kapıldığımı da söylemek zorundayım.

   4581 defa okundu Yorum Yaz        Yazdır        Arkadaşına Gönder     Paylaş Share/Bookmark

Yazarın son 10 yazısı Yazarın tüm yazılarını görüntüle
06 Şubat 2012, Pazartesi   Aynı gemideyiz, birlikte boğulacağız
27 Aralık 2011, Salı   Papatya bereketi
16 Kasım 2011, Çarşamba   Gelin Gerçekleri Konuşalım
17 Ekim 2011, Pazartesi   Türkiyeli Öğreciler Kıbrıs’ta Nelerden Korkar?
14 Eylül 2011, Çarşamba   Nereye kadar?
27 Temmuz 2011, Çarşamba   Gerçekler den Kaçamayız
20 Mayıs 2011, Cuma   Hak, Tam Da Böyle Aranır
08 Mayıs 2011, Pazar   DERS KİTAPLARINI KİM DEĞİŞTİRDİ?
04 Mayıs 2011, Çarşamba   Yalan Üzerine Kurulmuş Bir Düzen
08 Mart 2011, Salı   Sağ- sol kavgasının sırası mı?


Yorum Sayısı:   12
  Vildan Kara         - Lefkosa 22 Ocak 2009, Perşembe 10:55 
Sayin Derya, Bize ayni seyi sizin yaklasiminiz icin soyleyebiliriz aslinda. Biz nekadar Rumlar konusunda at gozlukluysek siz de o kadar aksi yonde Rumlar konusunda at gozluklusunuz, cunku ne yapsalar ne deseler yine donup onlari hakli cikariyorsunuz. Sizin gibi dusunenler hep boyle. Hep biz haksiziz, hep biz acilimda bulunmaliyiz, hep bizim ulkemiz kotu, hersey bizde aksi o tarafta hersey gulluk gulistanlik. Bize diger ulkelerde de yapiliyor demisiniz holiganizm icin. Emin olunuz o gun hedef alinan Rum yoktu. Bunu sorgulayin bari neden diye. Holiganlik olmasi icin taraftarlar olmasi lazim ya da hadi onlerine gelene saldirdilar diyelim o zaman da arada kaynayan Rumlar da olmasi lazim. Dupeduz Turkleri hedef alan bir saldiri kusura bakmayin ama ne kadar iyi niyetli olmaya calissam da holiganizme girmiyor. Tartismak guzeldir ama tartisabilmek icin once sorgulamayi ogrenmek gerekir. Yoksa laf ebeligi olur, tartisma olmaz. Dunyanin her yerinde var demisiniz. Evet haklisiniz ama bu holiganlarin ismi cismi herseyi biliniyor. Hatta Ingiltere holiganlarinin kimliklerini Alman havaalanina verip kupa maclarina gitmelerini bile engellemisti. Ama Rumlarda ben boyle bir yaklasim goremedim. Kuru kuruya bir kinamayla gecirttiler. Tazmin bile etmediler yapilan zarari. Kusura bakmayin Sayin Derya ama ben once sorgular sonra tartisirim...Bu bazilarinin hosuna gitmiyorsa da bunun icin uzgunum ama ben buyum.
  derya         - lfks 20 Ocak 2009, Salı 15:08 
Sayın Ali ve Kara,
Maalesef farklı görüşlere karşı hoşgörü anlayışınız yok. Tabii ki bu olayların yaşanması üzücü vericidir ancak bu tür olaylar dünyanın her yerinde yaşanmaktadır. Fanatik futbol taraftarları ya da ırkçı insanlar dünyanın her yerinde var ve bu tür eylemlerde bulunuyorlar. Önemli olan bunların önüne geçilebilmesidir. APOEL taraftarların maç sırasındaki taşkınlıklarını ve şiddete yönelik eğilimleri Rumlar arasında da endişeye yol açmaktadır. O günlerde çocuklar kesinlikle yalnız başına sokaklara çıkmıyorlar. Ancak siz böyle bir olayı hemen Rum toplumunun geneline yansıtmaya o kadar bir eğilimlisiniz ki olayın gerçek yönünü göremiyorsunuz. Umarım bu konuyla ilgili düşüncelerinizi bu hususlar ışığında tekrardan gözden geçirirsiniz. Tarışabilmek iyi ve olumlu birseydir, tabii ki hoşgörü ve karşılıklı saygı olduğu sürece… Saygılar.
  nato         - mağusa 20 Ocak 2009, Salı 10:39 
kop'a üyeliğe kesinlikle karşıyım.hatta cumhurbaşkanımızın da dediği gibi akıl işi değil.korku salmakla ne alakası var bu söylemin?bu kadar istiyorsa kop bizim futbolumuz üzerindeki ambargonun kalkmasını,bıraksın fifa'yı da bizi tanısın.hem illa ki aynı federasyon çatısı altında olacaksak,onlar da kop'u lağvedip kıbrıs rum futbol federasyonunu kursunlar,ortak olalım.bugün kop'a yama oluruz,yarın da kıbrıs cumhuriyeti'ne.hamasi nutuk atmıyorum,bunlar şaka değildir,barış bu değildir.sanki suçluymuşuz gibi onların affına,kurumlarına neden sığınıyoruz?hem cumhurbaşkanlığı makamı ve babacanlık ne alakadır?bir ülkenin cumhurbaşkanı pek tabi ağır olacak ve ülkesinin federasyonunun başka bir ülke federasyonuna üye olmasına pekala karşı çıkacaktır.rahatsızlığınızı anlayamadım sayın Baturay.
   ali ali         - lefkoşa 20 Ocak 2009, Salı 10:33 
Bazı solcuların! düşünmeye bile korktukları, özlerinden kaçtıklarını gösteren bu olayı kaleme aldığınız için teşekkürler
  Hasan Ali         - Mağusa 19 Ocak 2009, Pazartesi 17:04 
Sayın Derya,
Rumlar da ileride tıpkı senin gibi yorum yapacak!
"KTFF'nin özerk bir örgüt olarak" diye başlayacak, sonra da "Siz kendinizi bağımsız mı sanıyorsunuz?" diyecekler. Aynen sizin gibi...
  Vildan Kara         - Lefkosa 19 Ocak 2009, Pazartesi 14:58 
Derya daha gecen gun Apoel taraftarlari gosterdi sana baris kulturunun daniskasini!
  Yazgı         - Girne 19 Ocak 2009, Pazartesi 14:56 
"KOP'a uyelik asla soz konusu olamaz" denilmesi yerine Kıbrıslı Türklerin açısıdan temsiliyetiyle ilgili hoşnutsuzluk yaratan konunun görüşülerek bir uzlaşıya varılmasına çalışılması daha doğru olmaz mıydı.. KOP'a üyelik konusunun seçimler öncesi bir iç siyasi malzeme olarak kullanılmaya çalışması büyük talihihsiliktir...
  Derya         - Lfkş 19 Ocak 2009, Pazartesi 14:54 
Sayin Hasan Ali, sanıyorum deryalarda asıl siz geziniyorsunuz, hem de "bağımsızlık deryası" içinde ... Yarım asır bağımsızlık dedğiniz ne? Siz kendinizi bağımsız mı sanıyorsunuz? Kendini bağımsız ilan edip de bu kadar bağımlı yaşayan bir yer yoktur dünyada.. Bağımsızlık kelimesini araştırmanız ümidiyle...
  Hasan Ali         - Mağusa 19 Ocak 2009, Pazartesi 11:45 
Deryalarda gezinenler gerçekleri ters yüz ederek halka sunmaya çalışıyor. Yemezler...
Yarım asırlık bağımsızlık BİR OY uğruna esarete dönüştürülemez. Sayıları 100'ü geçen futbol takımlarımızın tümü SADECE BİR TEK OY HAKKINA SAHİP OLARAK KOP'A YAMALANAMAZ.
  Derya         - Lefkoşa 19 Ocak 2009, Pazartesi 11:31 
KTFF'nin özerk bir örgüt olarak "siyasi iradeyi de dikkate almamız gerekir" diye bir açıklama yaparak geri adım atmaması gerekiyordu. Ancak sayın Adal baskılar altında yalnız kaldı. Türkiye'den takımlar Kıbrıs'ın güneyine gidip maç yapıyorlar ama Kıbrıslı Türk takımlarla yapamıyor? KOP'a üye olmayın yama oluruz diye korku salan siyasi liderlik peki neden buna tepki göstermiyor? KOP'a üyelik konusunda bu karşı duruş ne? Yoksa KOP'a üyelik gerçekten işlerse mi diye endişe duyuyorlar? İki toplum arasında yakınlaşma isteniyorsa kültür, sanat , spor, ticaret gibi konularda iki toplumun yakınlaşmasına olanak tanınmalı, çünkü iki liderin üzerinde mutabık kalacağı anlaşmayı bu toplumlar uygulayacak. Barış kültürünün yaratılmasına imkan tanınmalı. Yoksa korku ve endişelerle nere kadar gidilir?
  Ayşen Sever         - Lefkoşa 19 Ocak 2009, Pazartesi 11:29 
Yazınzı son derece üzüntüyle karşıladık. Cumhurbaşkanımız'a saygıdan bu derece yoksun yazınızı esefle karşıladım. Cumhurbaşkanımız KOP'a üyelik olmaz dediyse bir bildiği vardır. Biz Kıbrıs Türkü bu kadar yıllık mücadeleyi boşuna mı yaptık? Ortaklık Cumhuriyeti'nde bile Futbol Federasyonumuz ayrıydı. Kendi kuruluşumuzun üyeliği için uğraş verirken Rum'un kuruluşna üyelik çözüm mü? Siz ve sizin gibi düşünenler bu mentalide devam ettiği sürece hiçbir yere varamayız. Rumun boyunduruğu altında yaşamak istiyorsanız o sizin bileceiğiniz iş ama biz istemiyoruz, kendi kimliğimize sahip çıkalım lütfen!
  Vildan Kara         - Lefkosa 19 Ocak 2009, Pazartesi 10:07 
Yazinizi da sizi de kiniyorum. Sizin gibi dusunenler yuzunden geldi basimiza hersey. O kadar Rum meraklisiysaniz lutfen gidip onlarin arasinda yasayin. Emin olun size bu dusuncelerinizden dolayi kucak acacaktirlar.Herkes kafasina estigi kurumu kafasina estigi gibi Rum'a baglasin isterseniz altina da emsal teskil etmeyecektir yazsin. Emsal teskil etmeyecek demek neyi ve kimi baglar? Bunu gercekten goremiyor musunuz? Acilim acilim deyip dururken sizin de bize Rumlar'in bize dogru yaptigi bir acilimi vermeniz gerekmez mi? Hangi akla hizmetle Rum'a bizim sporumuzu yonetme hakkini vermeyi dusunuyorsunuz ki? Inanilmaz vizyonsuz bir yazi...