Telefondaki ses; “Kıbrıs Türk Barış Kuvvetleri Komutanlığı ile Güvenlik Kuvvetleri Komutanlığı, Değirmenlik’te ve Boğaz’da alternatif 23 Nisan etkinliği düzenliyor” dedi.
“İyi, yapsınlar, hayırlısı olsun” diye cevap verdim.
“Ne yani tüm söyleyeceğiniz bu kadar mı?” dedi adam, şaşırmış bir ses tonuyla.
“Kiminle konuşuyorum, isminiz nedir?” dedim.
“İsmimi boş ver, sen ne diyeceksin bu işe?” diye sorusunu tekrarladı.
“Tamamdır, olabilir” diye cevap verdim.
Adam ısrarcı: “Şaşırmadınız yani?”
Adamın tavrı çok can sıkıcı, iyi niyetli olmadığı ses tonu ve konuşma tarzından belli, sabrımı deniyor ama ben kolay kolay kızmam, ancak canımın sıkıldığını belli ediyorum: “Şaşırmadım arkadaşım, hayırlısı olsun, iyi düşünmüşler, niyetin nedir onu söyle?” diyorum.
Alaycı bir tavra bürünüyor ve “Sizin canınız sıkılmıştır bu işe, siz askeri sevmezsiniz, bir şeyler yazarsınız artık. Hükümetinizin yapamadığını yapıyor askerimiz ama buna da katlanamayacaksınız. Siz Rum dostları, 23 Nisan günü Rum tarafına geçersiniz gezmeye” dedi ve telefonu kapattı.
Son bölümü biraz sansürledim, çünkü buraya yazamayacağım ifadeler de kullanıyor arayan, başbakana, eğitim bakanına verip veriştirdikten sonra, onun deyimiyle “Türkiye’yi ve askeri istemeyen Rumculara” ve “medyanın Rumcu kesimine” hakaretler yağdırdı.
Bu tür sataşmalar zaman zaman olur, ismini bile söylemekten korkan birisinin bu tip sataşmalarına kafa yormuyorum, fazla ciddiye almıyorum.
Ancak birileri, bu konunun da deşilmesini, askerin 23 Nisan etkinliği düzenlenmesinin de kamuoyunda tartışılmasını istiyor.
Bunu manşetine taşıyan UBP’nin gazetesi mesela, bununla hükümete vurmak istiyor.
Bazı köşe yazarı arkadaşlarımız da bunun bir “mesaj” olduğunu söylüyor, geçiştirilip gitmesini istemiyorlar ve halkın buralara çok büyük ilgi göstereceğini söylüyorlar.
Birileri bir şey söylesin, yine tartışma ortamı olsun, bir taraftan ana muhalefet UBP bu işten pay kapsın, diğer taraftan da yine Türkiye gazeteleri “İşte gördünüz mü Kıbrıslı Türkler askeri istemiyor, bir 23 Nisan kutlamasına bile katlanamadılar” diye yazsın değil mi?
Asker, 23 Nisan etkinliği düzenleyecek...
Düzenlesin, kolay gelsin, ne güzel, çocuklar için güzel şeyler düşünmüşler...
İyi niyetli bir düşünceyse, orada komutanlar çıkıp da yine Türkiye’deki seçime yönelik mesajlar vermeyeceklerse, yine orada “Rumcu” diye nitelendirdikleri kesimlere hakaret yağdırmayacaklarsa, etkinlik alanı 23 Nisan bahanesiyle birilerine, bazı kesimlere mesaj gönderme alanına dönüşmeyecekse, çocuklar yalnızca gösterilerini yapacak, şiirleri, şarkılarını okuyacaksa, bu iş geleneksel hale gelecekse ne diyebiliriz ki?
Zaten desek ne olacak?
Türkiye’deki bu iki seçim geçene kadar ben Kuzey Kıbrıs’ta yaşanan hiçbir şeye şaşırmayacağım ki.
Artık bu tür “kavgaları, sataşmaları, gizli mesajları” yazmaktan, yorumlamaktan da bıktım usandım.
Sivil Savunma tatbikatında Korgeneral Kıvrıoğlu, Başbakan Soyer’in elini sıkmamış yine, üç saat boyunca hiç konuşmamışlar, bir birlerinin yüzüne bakmamışlar, komutan Soyer’in elini sıkmamak için kimseyle tokalaşmamış.
Ne yapayım yani, zaten böyle olacağını bilmiyor muyduk?
Artık bunların nesini yazalım, yazıldı zaten, söz de bitti yazı da...
Bu ülkenin o “çok özel durumu” nedeniyle, Türkiye’deki gelişmeler ister siyasi, ister ekonomik olsun bir şekilde geliyor bu ülkenin de kaderi oluyor, birden bire kendinizi bir kaosun içinde buluyorsunuz.
Seçimler bitene kadar bu gerginlikler, bu gövde gösterileri sürecek ama bitecek mi?
Hayır, biraz ortalık durulacak, taa ki yeni bir krize kadar.
Biz ne mi yapacağız?
Şimdi ben desem ki; “Sayın komutanım, 23 Nisan sivil bir organizasyondur, askerin sivil organizasyonlara el atması doğru değildir”, ya da “Tüm bu gerginlikler dizisi, bu anormal gelişmeler, Kıbrıs’ta ancak çözüme ulaşılırsa son bulur...” desem, başlayacaklar yine bize küfretmeye, “vay askeri istemiyor, vay Türkiye’yi istemiyor” diye.
Peki ama benim ömrüm “Türk olduğumu kanıtlamaya çalışmakla”, “Türkiye’den ve Türk halkından nefret etmediğimi tekrar etmekle”, “Kışlasından çıkmadıkça ve sivil işlere karışmadıkça askere bir tepkim olmayacağını söylemekle”, “Gerçekleri söylemek Rumculuk değildir diye haykırmakla” mı geçecek?
İnanın çok sıkıldım artık bunları konuşmaktan, tekrar etmekten...
***************
HRİSTOFYAS, GERÇEKÇİ AMA CESARETSİZ
Kıbrıs’ta iki toplumun yakınlaşmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen etkinlikler çerçevesinde Kıbrıslı Türk ve Kıbrıslı Rum gençlerin AKEL Genel Sekreteri ve Rum yönetimi Meclis Başkanı Dimitris Hristofyas’a yönelttikleri “Seçimlerde yine Papadopulos’u mu seçeceksiniz yoksa siz mi aday olacaksınız?” şeklindeki soruya; “Türk tarafı bugün ısrar ettiği şeyler üzerinde ısrarını sürdürürse, seçilsem bile Papadopulos’tan farklı olmayacağım” dedi.
Evet, Güney Kıbrıs’taki durumu göz önüne getirince, Hristofyas gerçekçi bir cevap verdi.
Maalesef, kişiler değiştiğinde her şey hoppadak değişmiyor.
Hele işin içinde anavatanlar, garantörlerin olduğu, geçmişte acıların yaşandığı, işin içine milli duyguların da girdiği “Kıbrıs meselesi” gibi bir meselede politika değişikliği kolay değildir.
Yönetici konumundaki kişiler değişir ancak politikaların değişmesi gerçekten de zordur.
Kesinlikle bir birine benzeştirmiyorum ve aynı kefeye koymuyorum ama Sayın Rauf Denktaş gitti, Sayın Mehmet Ali Talat Cumhurbaşkanı oldu ama bariz bir “farklılık” göremedik.
Görev süresi henüz bitmedi ama Sayın Talat’ın seçim öncesi hedeflerine ulaşabilmesi oldukça zor görünmektedir.
Bu açıdan bakarsanız, “Hristofyas doğruyu söyledi, Talat’ın durumuna düşmek istemiyor” dersiniz ama iş bu kadar basit olmamalı.
Mesela Talat, yine de en azından denemiştir, en azından “tanınma değil de çözüm istediğini” söyleyebilmektedir, en azından görüşmeler başlarsa masada çözüm isteyen birisi oturuyor olacak, zor olsa da fark yaratmak için zamanı vardır.
Hristofyas da denemelidir ama öyle daha göreve bile gelmeden “Papadopulos’tan farklı olamam” diyerek değil.
AKEL ve Hristofyas, Kıbrıs’ta bulunacak çözüm için çok önemlidirler.
Empati yaparak, Hristofyas’ın Annan Planı ile ilgili endişelerini bir yere kadar anlayabiliyorum ama Papadopulos gibi faşist, ırkçı, barış düşmanı bir adama bu kadar yakın durmasını, desteklemesini, politikalarına onay vermesini anlayamıyor ve kabul edemiyorum.
Elbette de politikalar öyle kolay değişmez ama “seçilsem bile farklı olmayacağım” demek yerine o göreve gelip çaba sarf etse daha iyi olmaz mı?
Zaten tam da önemli olan o farkı yaratmak, zoru başarmak ya da başarmak için çaba sarf etmektir.
Hristofyas’ınki gerçekçi ama cesaretsiz bir tavırdır.
Bu şekilde pek suya sabuna dokunmadan ikinci adam kalarak, genel politikaya onay vererek, oy potansiyelini korumak istemektedir.
Ne kendi toplumundaki katı tutumun yumuşamasına katkı yapmaktadır ne de Türk tarafına farklı bir açılım sunabilmektedir.
Türk tarafının tutumundan şikayet etmektedir de acaba Kıbrıslı Türklerin nefes borusunu sıkacak denli çok anlamsız, hellim satışını dahi engelleyecek kadar aşırıya kaçan ambargolar konusunda ne düşünmektedir?
Gençlerle konuşurken kendisi de bizim gibi liderlerin karşılıklı suçlamalarından, demeç savaşından şikayet etmektedir de partisinin mensubu olan Lefkoşa Rum Belediye Başkanı Mavrou’nun yasal, tanınmış olduğu yasalarla belgelenmiş bir belediye olan Lefkoşa Türk Belediyesi’ni dahi uluslararası alanda yok saymasına ne diyecektir?
Partisi oy kaybedecek olsa bile artık Güney Kıbrıs’ta başa geçenlerin bir fark yaratması gerekmektedir ama AKEL, sağcı bir parti olan DİSİ kadar bile cesur olamamaktadır.
Üzücü olan budur, yoksa Hristofyas’ın gerçekçiliğine söyleyecek bir sözümüz yoktur.
Gerçekçi olmak değil, mevcut gerçekleri çözüm yönünde değiştirebilmek önemlidir.
*************
BU TECAVÜZCÜ İNSAN OLAMAZ
Lefkoşa’da 54 yaşındaki bir adam, 6 yaşındaki erkek çocuğa vahşice tecavüz etti.
İnanılır gibi değil.
Bir insan bunu nasıl yapabilir, bir insan bu kadar vicdansız, bu kadar acımasız olabilir mi?
Böyle birine insan bile denilmez.
Polise intikal edenler buz dağının görünen kısmı, aileler “rezil olmama” uğruna saklıyormuş bu çirkin tecavüzleri.
Surlar içine önlem almak lazım.
Bir köpek bile bir kedinin yavrusuna dokunmazken, bir insanın bir yavruya bunu yapması dehşet bir şey.
Sayin Baturay yazilarni okuyorum rumlara cok guven duyuyorsun ama rumlarin istedigide bu senin cocugunla ilgilemisler ama 1974 teki yapilanlarda o cocuklardi.Soyadim eroglu baskalariyla karistirmayin siziseviyorum saygilarimla
okuyucunuz - New York,
04 Mayıs 2007, Cuma
03:25
Ediz Hanim,her yorumu saygi ile okuyorum. Yorumcularin deyisik dusunceleri olmasina ragmen,bir cogumuz ayni seyleri istiyoruz.Burda hepimizin Turk oldugu inancidayim.(cok guzel Turkce bilen,Turk isimler altinda yorumculuk yapanlarimiz da olabilir)Turkce yaziniz,Rumca kelimeler kullanmayiniz.Yabancilara bu zevki vermeyiniz.Biz Kibrisli Turkuz,Kibrisli deyiliz.Turkuz biz;bu hisler icinizde,kalbinizde;serefiniz olmali.Ben burda milliyetcilik satmiyorum sadece hatirlatiyorum.Turk Askerimiz bizim herseyimiz.Size bunlar icin yazilarinizi okurmusunuz diye yazmistim.Saygilar
Tahsin KAYA - Bostancı - KKTC
01 Mayıs 2007, Salı
23:40
Sn.Okuyucunuz- Newyork, İnceliğinize çok teşekkür ederim. Elbette insanlar konuşarak anlaşacaktır. İnanın ki bir yerde toplanıp uzun uzadıya konuşma fırsatımız olsa bir çok kunuda buluşacağımıza inanıyorum. Berna Hanım'a Haksızlık yaptığım gibi görülüyor, haklısınız ama ben Berna Hanım'la direkt yazıştığımız konusunda bu köşelerde vurgu yapmıştım. Size şaka gelebilir ama kendi adıma ben Berna Hanım'la % 100'e yakın fikir birliğine ulaştık. O zaman buradan itiraf edeyim. BERNA HANIM VE GİBİLERİ OLDUKÇA TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN BİLMEM NERESİNDEN KİMSE, AMA HİÇ KİMSE BİR KIL SÖKEMEZ.Hade Türkiye'de de İranda yapılanların yapılmasını bir denesinler. Yani Berna Hanım'a şaçın görülmeyecek desinler. İşte bunu kimse başaramaz. Farkımız bu konuda benim daha rahat olmamdır. Cumhuriyet arslanın boynunda asılı bir ettir. Kediler, çakallar istediği kadar etrafında dolaşsın, koku çeksinler. Ancak eti ısırmaya, onu kapıp kaçmaya çalışırlarsa işte o zaman bir pençe ile o kedi veye o çakal obür dünyayı boylar. Gene bana milliyetçilik duygularımı kabarttınız.Bunlar içimizde olmalı, bunları var yara yok yere kullanırsak değeri kalmaz.
BERNA YAVUZ - İZMİR
30 Nisan 2007, Pazartesi
18:19
DÜYGU,DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİNİZ ÖNÜNDE,SAYGIYLA EĞİLİYORUM LONDRA'DAN SEVGİLİ "TÜRK"
Okuyucunuz - New York,
30 Nisan 2007, Pazartesi
18:17
Tahsin Kaya kardesimizden ozur dilerim. o yorumum;Yurtsever ve Guzelyurtlu kardeslerimize idi.Yine de biz,hep kardesiz.Bir birimizi anlamaya calisiyoruz.Hani bir soz vardi;"seven aglatir,sevmeyen guldurur."iste oyle birsey.Tahsin Kaya kardesim,bazi yorumlarinizda Berna Hanima haksizliklar yapmis oldugunuz dusuncesindeyim.Keske binlerce Berna Hanimlar olsa.Berna Hanimdan zarar gelmez.Berna Hanim Turkun sesidir.saygilarila...
Tahsin KAYA - Bostancı - KKTC
29 Nisan 2007, Pazar
20:01
Sn. Okuyucunuz - New York, benim yazım orda duruyor, siz bundan ne anlam çıkardınızı anlayamadım. B. Düzgün'ün dediği gibi "Mesele Algı Meselesidir" Tekrar ediyorum, bir Türk olarak dostlarımızın olmaması beni üzüyor. Maalesef biz dost olmayı başaramıyoruz. Bırak başka ülkeleri, bizler birbirimizi de anlayamıyoruz.
Ayrıca susmayı kimseye tavsiye etmiyorum. Çünkü Kıbrıslı Türklerin başına ne gelmişse hep suskunluğundan gelmiştir. Bu site tüm okuyuculara madem ki açıktır, ben de aklımın erdiği kadar konuşacağım. Bizler 30 yıl susmanın cezasını ödüyoruz.
Turk - Londra
29 Nisan 2007, Pazar
19:50
Sayın HERKES! gorun Turkıyede neler oldugunu gorunde aklınızı basınıza alın artık... Sayın yazar sızde aklınızı basınıza alın Bızım Askerımız bosuna hıc bır sey yapmaz yapmıssa bır nedenı mutlaka vardır (Turkiyedeki nedenlerı ogrenmek ıstersenız www.haberturk.com- KKTC deki nedenleri ogrenmek icin CTP kurultayini hatirlayin)Atamızdan bıze mıras kalan Turkıye Cumhurıyetının Sarsılmaz bekcılerı kendılerıne yakısan uyarıyı yapmıstır... KKTC yı de bolmek, parcalamak,insanlar arasına nıfak sokmak ısteyenler aynı mualameleyı gorecektır bosuna demokrası tellalıgı yapmayın ozgurlugumuzu, bagimsizligimizi sızlerden koruyacak olan gene Sanli Serefli Turk Ordusudur.Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Atatürk’ün, “Ne mutlu Türküm diyene!” anlayışına karşı çıkan herkes Türkiye Cumhuriyeti’nin düşmanıdır ve öyle kalacaktır.Ne Mutlu Turkum Diyene.... Ol de olelim Komutanim varmi otesi.....Saygilar
Ediz - Australia
29 Nisan 2007, Pazar
19:47
Okuyorum anlayanda anlar ama bisey farkettim herkes goruslerinde sabittir ve kimse burda birbirine faydali olmuyor hatta ben sizin gibi dusunenlere sinir olmakta nekadar hakli oldugumu dusunuyorum Ali sitki Kibrista yasamassan Kibrisi sevebilin ama orda yasayan Kibrislilarin iradesine karsi cikaman karisaman allahtan oy kullanamassiniz gerci ne farki varsa yerlesilerin sayisi bizi gecti
Turk - Londra
29 Nisan 2007, Pazar
18:45
Sayin Kibrisli Yurtsever Madem yunan kampinin onunde zamaninda o derece bagiracak kadar icliydiniz ne oldu da 30 40 sene sonra fikirleriniz bu denli degisti simdi farkli seyleri savunuyorsunuz? Yunan mentalitesi degisti derseniz eskiden oyleydiler artik degiller derseniz gulerim size cunku Yunanlilarin Buyuk Helen imparatorlugu hayalleri okul kitaplarinda hala bulunmaktadir.
Dunya degisti artik oyle seyler olamaz derseniz Irak,Filistin,Saray Bosna,Cecenistan derim size...
Yorumunuzda Tc de Malatyada islenen cinayete deginmissiz hic alakasi olmadigi halde konuyla, bazi insanlarin utanc duydugunu yazmissiniz neden hemen bunu belirtiniz ki yani ne alakasi var Kibris sorunu ile bunun bence alakasi yok; ama sizce alakali olmali cunku Turkiyede ne olsa da sunlara laf sokustursak mantigi sizde her zaman hakim oldugu icin hemen one surmeye hazirsiniz, efendi Turkiyede 72 milyon insan var,farkli etnik gruplarin olmasi dogaldir ve birileri hata islemisse siz Turkiyedeki bazi insanlar utanc duydu diyemessiz utanci: hatayi cinayeti katliami kim yaptiysa o yasar,Tum Turkiye veya bazi insanlar degil... Bu basit konusmalara tenezul etmeyin artik.Ayrica Fikrinizin degismeyecegini biliyorum ama genede soyleyim size ben Milliyetci bir insanim hos milliyetciligi de fasizm olarak tanitan algilayan insanlarimiz malesef var,Ama bu bizim vatan millet sevgimizi bir nebze olsun azaltmaz aksine guclendirir size sozum Turkun Turkten baska dostu yoktur bunu sakin unutmayin.Saygilar
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
28 Nisan 2007, Cumartesi
09:06
Sayin.okuyucu,New York.
BIZ,hakliyiz,fakat nerede olursak olalim,sesimizi duyurmaktan cekiniriz.
NIYE?
Ermeniler ve Rumlar yalan sogler,dunyayi inandirir,biz gercekleri bile anlatamiyoruz kendimizi inandiramiyoruz.
Baskanlarin gorevi,cesaretli olmak ve cesaret vermektir.BIZ HAKLIYIZ,BIZ KAZANACAGIZ,siz karismayin diyenlere,"dunyanin her yerinden gelen,karissin,plan sunsun fakat sehit evlatlari karismasin"
INADINIZA KARISACAGIZ ve KKTC'yi TANITACAGIZ.
selamlar:Akmen Ali Sitki
okuyucunuz - New York,
28 Nisan 2007, Cumartesi
08:05
Sayin Akmen ALI Sitki Bey, sizi yeni taniyorum.Aniden ortaya cikdiniz;herkese isimsizler,korkaklar diye laf atmanizi size bir baskan olarak yakistirmadim.Keske sadece konu ile kalsaydiniz.neyse gecmise mazi derler.Yeni yorumlarinizdan sizin Milletinizle seref duydugunuzu, millet askiniz oldugunu goruyorum.Sizi takdir ediyorum.Basarillar dilerim.
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
28 Nisan 2007, Cumartesi
08:04
Naciye Hanim,
YORUMUNUZ BENIM ICIN ISE,RUMUN BIZI SATIN ALACAK KADAR PARASI YETMEZ.UMARIM SIZ DE BIZIM GIBI DUSUNURSUNUZ.
Insanlar,sehirlerde yasar ve dogayi,korur,savunur ve sever,ormanda yasamazlar.Biz ille KKTC'de mi yasamali ki,sevelim,savunalim,yasatalim KKTC'yi ?
Yurtdisindan,her gun geri gelenlerin sayisi artmaktadir,Sayin Naciye Hanim,KKTC'yi artik,TC'nin yeni Cumhurbaskani da kapi,kapi gezip tanitmak mecburiyrtindedir,yoksa o da Ankaradan ahgam kesecek oralardan diyeceksiniz?
NACIYE HANIM,YASASIN KKTC.
Selamlar:Akmen
Turk - londra
28 Nisan 2007, Cumartesi
08:02
Sayın Kıbrıslı yurtsever baska bır yorumunuzda benım askerlık yapıp yapmadıgımı merak etmıssınız. Askerlıgımı yedek subay olarak 2000 senesınde tamamladım su an 34 yasımdayım ve ıngıltereye 5 sene once geldım Kıbrısta kac sene yasadıgımı sız hesaplarsınız artık zahmet olmazsa... Ayrıca ben vatanımı terk etmedım ve en kısa zamanda da Vatanıma gerı donecegım ve sızın ıngılterede yasayan ınsanlarımız hakkında bu sekılde dusunmenızı de sıddetle kınıyorum... Saygılar
okuyucunuz - New York,
28 Nisan 2007, Cumartesi
06:52
Ediz Australia,siz yazdiklarinizi okuyormusunuz?
okuyucunuz - New York,
28 Nisan 2007, Cumartesi
06:27
Kibrisli Yurtsever,Tahsin Kaya kardeslerimiz."En Guzel Soz,Soylenmeyen Sozdur."SAG olsun Berna Hanim,daha da guzelini yazmis"BILIYORSAN KONUS IBRET ALSINLAR...BILMIYORSAN SUS,ADAM SANSINLAR."Berna Hanim,Turk Londra HELAL OLSUN SIZE.Harikasiniz,saygilarim sizinle.
naciye güzelyurtlu - lefgoşa
28 Nisan 2007, Cumartesi
06:16
sen kalk git londraya sonra ahgam kes oralardan.sanane be.söyle gaç para aldın rumlardan!!!
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
28 Nisan 2007, Cumartesi
06:15
Sayin New York'lu,Okuyucu,
KKTC'yi savunanlar,savunmayanlarin gozunde,sacmalarlarmis gibi gosterilir her zaman.
Caniniz sagolsun siz ister savunursunuz,ister yikmak isteyenlerdensiniz.
Herkes,gouslerinde hurdur.
Siz,her Turk,KKTC'yi destekliyor ve destekleyecektir diyorsunuz.
Keske dediginiz gibi olsaydi.
Malesef icimizde,ben Turk degilim,Kibrisliyim diyenler var,Kibrisli Turkum demek istemeyenler bile var.
KKTC'ye,EVET mi HAYIR mi? Gorelim kim sacmalar.SELAMLAR
Akmen Ali Sitki(Konsey Baskani)
BERNA YAVUZ - İZMİR
28 Nisan 2007, Cumartesi
06:15
SAYIN YURTSEVER...SİZ MİLLİYETÇLİK İLE IRKÇILIK KAVRAMLARI ARASINDAKİ FARKI BİLE BİLMİYORSUNUZ...MİLLİYETÇİLİK KELİME ANLAMI İLE ULUSALCI DEMEKTİR...MİLLİ DEĞERLERE SAHİP ÇIKAR,MİLLİ ONURU BENİMSER...MANDAYI VE HİMAYEYİ ŞİDDETLE REDDEDER...AİT OLDUĞU ULUSUN BİR PARÇASI OLMAKTAN ONUR DUYAR... IRKÇILIK;KELİME ANLAMI İLE FANATİK,TUTUCU,MÜRTECİ VE YOBAZLIĞI İFADE EDER...SAF KAN PEŞİNDEDİR.ATATÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNİN YANINDAN BİLE GEÇEMEZ...VE SAYIN YURTSEVER...MİLLİYETÇİLİK BİR RUHTUR...MİLLİ MÜCADELEDE BU RUH İLE ÖLÜME KOŞTU BİNLERCE İNSAN...AMERİKAN DOLARI İLE DEĞİL !!!
Tahsin KAYA - Bostancı - KKTC
28 Nisan 2007, Cumartesi
03:56
"Türkün Türkten Başka Dostu Yoktur", peki ama neden? Şahsen ben bir Türk olarak bundan üzüntü duymaktayım.Önce bizler Türk olarak bir birimiz ile dost olmayı öğrenelim.
BERNA YAVUZ - İZMİR
28 Nisan 2007, Cumartesi
03:28
Milliyetçilik bir günahtır ve o günahın bedelini bazı toplumlar ağır ödedi veya ödüyor...BU NASIL BİR SAÇMALIK YURTSEVER? BANA MİLLİYETÇİLİĞİN BEDELİNİ ÖDEMİŞ BİR TANE TOPLUM SÖYLEYİN...BEN SİZE MİLLİYETÇİ DUYGULARINI KAYBETTİĞİ İÇİN HEZİMETE UĞRAMIŞ YÜZLERCE KOLONİ,UYGARLIK,İMPARATORLUK VE DEVLET SAYARIM...YA O TOPLUMLARIN ADINI VERİN YA DA BİLMEDİĞİNİZ KONULARDA AHKAM KESMEYİN...NE DEMİŞ ATALARIMIZ " BİLİYORSAN KONUŞ İBRET ALSINLAR...BİLMİYORSAN SUS,ADAM SANSINLAR " BEKLİYORUM O TOPLUMLARIN İSİMLERİNİ YURTSEVER...SABIRSIZLIKLA.
Kıbrıslı Yurtsever - Girne
28 Nisan 2007, Cumartesi
02:40
Siz anlamadınız galiba veya anlamak istemiyorsunuz veya kapasiteniz yetersiz Londralı Türk Bey. Ben aşırı milliyetçiliğe ve ırkçılığa karşıyım. Bunun milleti de yoktur zaten ve bütün dünya tarihinde doğurduğu sonuçlar ortadadır.siz de zaten o kategoriye girdiğiniz için benle takışıp duruyorsunuz. Malatya cinayetini bir örnek olarak gösterdim. Anlamamışsınız siz. sizin anlama sorununuz var. Ya yazıyı okumuyorsunuz ya da ön yargılısınız ya da ne bileyim artık telafuz etmesi ayıp olacak...Hrant Dink cinayeti de olabilirdi bu örnek..Ben onu kıbrıs sorunuyla ilgili olsun diye değil, nasıl ki orda insanlar bu tür olaylara tepki veriyorlar ben de kendi ülkemdeki olaylara tepki veririm şeklinde örnek verdim. Siz yine almışsınız gitmişsiniz:)) Sizin aklınız fikriniz beni bir kategoriye sokmakta ama aldanıyorsunuz. Ben türkiye'ye düşman değilim. Tam tersine eleştirdiğim zaman bile onları daha iyi durumda görmek istediğimdendir. Hem dikkatinizi çekerim Türkiye ile ilgili haberlerde benim yorumum pek az. Bana milliyetçilik dersi vermekten vazgeçin siz lütfen. Sizin aklınıza ve dersinize ihtiyacım yok benim. Milliyetçilik bir günahtır ve o günahın bedelini bazı toplumlar ağır ödedi veya ödüyor. Aklınıza küpe olsun sizin de. Kafatasçılığı, turancılığı bir yana bırakıp günümüz dünyasına dönün. Buraları terk ederken vatanınızı sevip sevmediğinizi düşündünüz mü hiç de şimdi bana vatan sevgisinden bahsediyorsunuz. Yalnızca dar çerçevelere takılıp kalmanız sizi karanlıkta bırakıyor. Siz hiç değişmezsiniz. Bu nedenle size artık cevap bile yazmayacağım. Demagoji ustasısınız. Bayağı da başarılısınız demagojide. Ben ne Türkiye düşmanıyım, ne yaşadığım topluma düşmanım ne de rum ve yunan ne de Fransız. Ben sapkın fikirlere karşıyım. bu aşırılıklardır veya fanatizmdir. Ama sevgi mutlaka dünyayı kurtaracak. Fanatizm er veya geç bozguna uğrayacak.
Ediz - Australia
28 Nisan 2007, Cumartesi
02:21
Politika yapmayin simdi Ali bey KKTC cozumsuz ambargolar altinda Surekli kalitesiz nufus tasinan criminal olaylarin tavana vurdugu Askerin herkesten ustun oldugu cok kotu bir duzendir ulkede huzur kalmadi bilmem anlayabiliyormusunuz adi istersa zigizange olsun ama icinde huzur olsun buda ancak hicbir ulkenin veya kurumun idaresi altinda olmadigimiz zaman olur ama malesef Rumlarin OHI si ile bu hayallerimiz suya dusmustur Berna Hanim onlar Rum bir yerde Rakip Dusman veya siz ne derseniz o sayiliriz onlardan bize karsi hamleler bekleyebiliriz buna politika diyorlar cikarlar falan filan Size Bin keredir tekrarliyor herkes biz bizde olanla ilgileniyoruz ama Nato kafa nato Mermeragi
Mehmet Gerçek - Frankfurt
28 Nisan 2007, Cumartesi
01:41
Berna Yavuz Yzzınıza tamamen katılıyoruz. Tebrikler
okuyucunuz - New York,
27 Nisan 2007, Cuma
23:38
Akmen Ali Sitki,seni tanimiyorum.Sadece,yazmis oldugun yorumlarindan bu globul ortama sacmaladigin dusuncelerinle K.K.T.C.savunamazsin. Her Turk, K.K.T.C.destekliyor ve destekleyceyecektir.BIZ TURKUZ.Hepimiz biriz,dunyanin her yerinde.Sen kendi kendine reklam yapan, ayrimcilik yaratan bir karistiricisin.Yorumlarin oyle soyluyor,veya kendi kendini anlatamiyorsun.Biz kim oldugumuzu biliyoruz,kim oldugumuzdan da eminiz,muhim olan da bu.Burda,deyisik fikirler deyisik dusunceler ortaya cikiyor.Guzeligi de bu.Neticede de birbirimize birseyler aktarabiliyoruz.
Turk - Londra
27 Nisan 2007, Cuma
23:36
Sayin Kibrisli Yurtsever Madem yunan kampinin onunde zamaninda o derece bagiracak kadar icliydiniz ne oldu da 30 40 sene sonra fikirleriniz bu denli degisti simdi farkli seyleri savunuyorsunuz? Yunan mentalitesi degisti derseniz eskiden oyleydiler artik degiller derseniz gulerim size cunku Yunanlilarin Buyuk Helen imparatorlugu hayalleri okul kitaplarinda hala bulunmaktadir.
Dunya degisti artik oyle seyler olamaz derseniz Irak,Filistin,Saray Bosna,Cecenistan derim size...
Yorumunuzda Tc de Malatyada islenen cinayete deginmissiz hic alakasi olmadigi halde konuyla, bazi insanlarin utanc duydugunu yazmissiniz neden hemen bunu belirtiniz ki yani ne alakasi var Kibris sorunu ile bunun bence alakasi yok; ama sizce alakali olmali cunku Turkiyede ne olsa da sunlara laf sokustursak mantigi sizde her zaman hakim oldugu icin hemen one surmeye hazirsiniz, efendi Turkiyede 72 milyon insan var,farkli etnik gruplarin olmasi dogaldir ve birileri hata islemisse siz Turkiyedeki bazi insanlar utanc duydu diyemessiz utanci: hatayi cinayeti katliami kim yaptiysa o yasar,Tum Turkiye veya bazi insanlar degil... Bu basit konusmalara tenezul etmeyin artik.Ayrica Fikrinizin degismeyecegini biliyorum ama genede soyleyim size ben Milliyetci bir insanim hos milliyetciligi de fasizm olarak tanitan algilayan insanlarimiz malesef var,Ama bu bizim vatan millet sevgimizi bir nebze olsun azaltmaz aksine guclendirir size sozum Turkun Turkten baska dostu yoktur bunu sakin unutmayin.Saygilar
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
27 Nisan 2007, Cuma
06:16
Ediz,Kardesim hic bir yazimda,KKTC'yi savunmayanlara "hain"demedim.
ISRAEL'in Yahudi Halki,dunyanin neresinde yasarsa,yasasin,STATE of ISRAEL'i savunur.
Bizim gibi ikiye bolunmus,kimisi,Mersine,kimisi de gitmez tersine.
Ulkede yasayip da KKTC'yi savunmamak mi? yoksa dunyanin neresinde olursak olalim,(Yahudiler ve Rumlar gibi birlik) KKTC'yi savunmak daha faydali olmaz mi?
Akmen.A.Sitki(Konsey Baskani)
Kıbrıslı Yurtsever - Girne
27 Nisan 2007, Cuma
05:57
Esracım ben Kıbrıslı Türküm ve kendi toplumumdan sorumluyum. Nasıl ki Malatya'da işlenen katliamdan dolayı Türkiye'de bazı insanlar utanç duydu, ben de kendi toplumumda olan çirkin şeyleri eleştirir ve utanç da duyarım kendi adıma. Bunun Rumlarla falan alakası da yok. Siz kim olduğumu bilmezsiniz. Bilmeniz de gerekmez. Ama 1974'ten önce bir Yunan kampının bile önünde durup 'kıçınıza girsin ENOSİS' diye bağırmış bir insanım ben. O nedenle benim hakkımda öyle önyargılı yorum yapma hakkını size kimse vermez. Benim bakış açım çok farklıdır. Öyle de olmalı. Pat diye düşmedim ben buralara...Saygılar...Sevgiler...
BERNA YAVUZ - İZMİR
27 Nisan 2007, Cuma
05:56
ESRA HANIM, BREZİLYA DİZİSİ YORUMU KOKAN YAZINIZDAN ANLIYORUM Kİ,TARİHE SADECE BUGÜNDEN BAKIYORSUNUZ...YAZIMI DAHA DİKKATLİ OKURSANIZ KENDİ ÜLKEMİN ASKERİNDEN VE KENDİ ÜLKEMİN BAYRAMINDAN SÖZ EDİYORUM...KIBRIS,AFGANİSTAN,LÜBNAN,BOSNA YA DA DÜNYANIN BAŞKA BİR YERİ...NEREDE OLURLARSA OLSUNLAR ONLAR BENİM ASKERİM... NE YAPACAKLARI YA DA YAPMAYACAKLARI KONUSUNDA
KİMSENİN FİKRİNE İHTİYAÇ DUYMAYACAK KADAR BİLGİ,DENEYİM VE KÜLTÜRE SAHİPTİR TÜRK ORDUSU...23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINI DA KIBRISA ÖZEL BİR BAYRAM OLARAK ALGILAYIP,BU KONUDAKİ YORUMUMU KIBRIS'IN İÇ İŞLERİ DİYE YORUMLADIYSANIZ BU SİZE MÜNHASIR BİR SORUNDUR...BİR ÜLKENİN İÇ İŞİNE KARIŞAN BİR YORUM İSTİYORSANIZ İŞTE BUYURUN...." 1)Kıbrıslı Rumların yaptıklarını görmezden gelip sadece kendi toplumunu ve Türkiye'yi eleştirmeyi görev bilen bazı Kıbrıslı Türkler var (kıbrıslı yurtsever bey veya hanım gibi)." NASIL???OLMUŞ MU???GÜÇ VEREN İLTİFATINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM NEW YORK'TAN OKUYUCU.SEVGİ VE SAYGILARIMLA...
Kıbrıslı yurtsever - Girne
27 Nisan 2007, Cuma
05:56
vauuuvvv Berna Hanımın dönüşü muhteşem oldu yine...heşşşaaaa:)))
Ediz - Australia
26 Nisan 2007, Perşembe
23:33
Mr sitki Ali nedir sizce bu Kibrista Kibrisli Turklerin derdi sikayetleri ne itti ne bitti hepsi satilmis Rumcudurlar deil ulkeyi brakip giden 300000 kibrisli gercek vatan sever bunlarsa haindir deil sizce nedir dertleri bir anlatin lutfen da ogrensin herkes
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
26 Nisan 2007, Perşembe
20:18
Sayin Bey/Hanim,ailenizin yarisindan fazlasi Londrada yasiyorsa,eminim ki onlar da KKTC'nin taninmasini savunuyorlar.
Yurtdisinda yasayan Kibrisli Turklerin 99%'u bu gorusu savunur,ben bir kere daha vurgulamak istiyorum,yalniz KONSEYE uye olanlarin baskaniyim.KKTC'nin maasini alan bir baskan da degilim.
Turkiyeli,geldi canini verdi, fakat soz sahibi olamaz,Londrali,ne kadar kazzik yediyse yine kopmadi,yilmadi onlar da ancak konusmasin.
Sizi rahatsiz eden,benim KKTC'yi savunmamdir.Bir kotu haber daha vereyim size, benim gibi Londra'da 300 BIN KIBRISLI TURK var.Sizin akrabalar da dahil,ben onlari cok iyi tanirim,sizden ve savunduklarinizdan hoslanmazlar. Sakin uyukulariniz kacmasin isimlerini gizleyen kardeslerimiz.
Akmen Ali Sitki(Konsey Baskani)
En Guzel Soz - Soylenmeyen Sozdur.
26 Nisan 2007, Perşembe
00:34
Sayin Londra'li, Kibris Turk kardeslerim,bir cogunuzu taniyorum.Ailemin yarisindan fazlasi orda.Misafirperliginize,Insancilliginiza deyecek yok.Her geldigimde kendi yerimdeymisim gibi hissediyorum.Ama boyle bir Baskaniniz olusuna cok uzuldum.Boyle bir sahis sizi nasil temsil edebilir?
okuyucunuz - New York,
26 Nisan 2007, Perşembe
00:31
Berna Hanim,iyi ki varsin.Ne mutlu seni anlayanlara,uzgunum seni anlamayanlara.Saygilarim sizinle.
Esra - Ankara
26 Nisan 2007, Perşembe
00:22
Berna Hanım,Kıbrıs'ta seçilmiş liderler var,adada bulunan asker O Liderlerden daha yukarda değildir.Kıbrıs'ta bizim tapulu malımız değildir.
Iki grup var ki bize gerçekten zarar verdiklerini düşünüyorum.
1)Kıbrıslı Rumların yaptıklarını görmezden gelip sadece kendi toplumunu ve Türkiye'yi eleştirmeyi görev bilen bazı Kıbrıslı Türkler var (kıbrıslı yurtsever bey veya hanım gibi).
2) Kıbrıs'ı tapulu malı sanıp içişlerine bu kadar karışmayı,hatta onları azarlamayı kendinde hak gören Türkler var (sizin gibi)
Her iki grupta bize zarar veriyor.
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
25 Nisan 2007, Çarşamba
18:00
Evet,Londra'da yasayan her Kibrisli Turku temsil ediyorum diye bir iddia ettigimi hatirlamiyorum,haklisiniz yalniz,KKTC'yi savunan derneklerimizin bir kisminin
Konsey Baskaniyim.
KKTC'yi savunanlar ve savunmayanlar,REFERANDUMUNU NE ZAMAN YAPACAGIZ?
o zaman goruruz kimin sayilari ne kadardir.
Akmen A Sitki(Konsey Baskani)
BERNA YAVUZ - İZMİR
25 Nisan 2007, Çarşamba
17:56
1-)TELEFONDAKİ SESE KAFA YORMUYORSANIZ,NEDEN KÖŞENİZE TAŞIDINIZ??
2-)MİLLİ BAYRAMLARIN TAMAMI HEM DE İSTİSNASIZ ASKERİN'DE BAYRAMIDIR.BİR ULUSU BU BAYRAMLARA KAVUŞTURANLARIN EN BÜYÜK ESERNE SAHİP ÇIKMALARINDAN DAHA DOĞAL NE OLABİLİR??? SİZ ÇOCUĞUNUZU KORUMA,KOLLAMA VE GÖZETME İHTİYACI HİSSETMEZ MİSİNİZ?
3-)23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK DİKKATİNİZİ ÇEKERİM ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMIDIR...SADECE ÇOCUK BAYRAMI DEYİP DE ULUSAL EGEMENLİK UNSURUNU YOK SAYMAK BİLGİ YA DA ZEKA EKSİKLİĞİ GÖSTERGESİ DEĞİL DE NEDİR???
4-)TÜRKİYE CUMHURİYETİ TÜRK ASKERİNİN ESERİDİR.VE KENDİ ESERİNE SAHİP ÇIKMA HAKKINI KİMSENİN FİKRİNE İHTİYAÇ DUYMADAN KULLANIR.ASKER,TARİHİNDEN BU YANA ,NE YAPACAĞINI ULEMAYA SORSAYDI BUGÜN CUMHURİYET OLMAZDI ZATEN...KURARKEN SORMADIĞINI KORURKEN SORMASINI BEKLEMEK ARTNİYET DEĞİL MİDİR?
5-) DEĞER VERDİĞİNZ ÖNEMSEDİĞİNİZ BİR OLUŞUMUN ZARAR GÖRMEMESİ ADINA BİRİLERİ TARAFINDAN KORUNMASI SİZİ NEDEN RAHATSIZ EDER???YOKSA KORUNMAMALI MI???CUMHURİYET DÜŞMANLARININ KORKULU RÜYASI MI ASKER?
6-) BİZ ASKERİ KIŞLADA OTURSUN DİYE Mİ BESLER VE YETİŞTİRİRİZ?
7-=SIKILACAK KADAR ANLATTIĞINIZ HALDE ANLAŞILAMADIYSANIZ...SORUN SİZDE VE FİKİRLERİNİZDE OLABİLİR Mİ???YOKSA BU KADAR İNSANIN EMBESİL OLDUĞUNU MU DÜŞÜNÜYORSUNUZ ???
VATAN,BAYRAK VE BAĞIMSIZLIK SEVDALISI,ÜNİFORMA GİYMESE DE TOPRAĞINDA KENDİNİ ASKER HİSSEDEN TÜM KIBRISLI KARDEŞLERİME EN DERİN SEVGİ VE SAYGILARIMLA....
KIBRISLI TURK - LONDRA
25 Nisan 2007, Çarşamba
05:39
Bu satirlari Kibrista yasayan ve Kibris Turklerinin daha iyi gunlere tasinmasi icin ugras gosteren tum Kibrisli Turklere,bir hatirlatma niteliginde,sayin Sitki,nin Londrada yasayan tum Kibrisli Turkleri temsil etmedigini ve ourumus tukenmemek icin hala cirpinan goruslerini paylasmadiklarini bildirmeyi bir borc bildigim icin yaziyorum... Saygi ve sevgilerle
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
24 Nisan 2007, Salı
17:24
Sayin Sari Cizmeli,Mehmet Aga yapmacik isimler arkasinda saklanmak ve yazmak,banyoda sarki soglemek gibidir,kendiniz sogler,kendiniz dinlersiniz.
Yorumum ise sizi rahatsiz ettiyse istediginiz renk olabiliyorsunuz??? Akmen.
Sari Cizmeli - Mehmet Aga
24 Nisan 2007, Salı
05:26
Akmen Ali Sitki,(Kibris Turk Konsey Baskani)Bence,her yorumcu durust ve mertce yorumluyor.Bu sizin ucuncu yorumunuz,mertliginizi mi gostermek istiyorsunuz???Bu dusuncelerinizle siz,nasil bir baskan olabiliyorsunuz???
kibristurkkonseyi@yahoo.co.uk - LONDRA
24 Nisan 2007, Salı
01:56
Sayin yazar,telefon edip kimligini saklayanlarla,yorum yazip da hakiki kimliklerini saklayanlarin gorus ve yorumlari ne olursa olsun,kaale ilinmamalidir.
Ne yazik ki bu tip davranislar bizleri,Kibrisli,Turkiyeli ve Londrali diye bolup parcalar.
Zaten yazanlarin'da,yazdirtanlarin'da,sogleyen ve sogletenlerin de amaci o degil mi?
Yazarlarin goruslerine katimayabiliriz fakat en azindan,ismi,resmi ve kimlikleri ortada,neymis? Turk,Kibrisli Yurtsever,Eda,Hasan,Huseyin,Sari Cizmeli Mehmet/Aga.
Gercek isim ve e-mail yayinlanmali ve o zaman mert ve durust olanlari gorelim.Yorumlar ise 100 kelimeden cok olmazsa bence iyi olur.Selamlar.
AKMEN ALI SITKI.(Konsey Baskani)
Turk - Londra
23 Nisan 2007, Pazartesi
22:59
Sayin Mehmet Bey evet SENARYO olur ve buna da biz vazifeden gorev cikarma deriz Sayin yazarin yazilari aynen su mantikta takabul etmektedir GIRIS : Bilinmeyen bir sahis bilinmeyen bir yer bilindik bir hikaye GELISME : Bilindik saldirilar, bilindik elestiriler, adresi belli bilindik laflar SONUC: Bilindik serzenisler, bilindik gunah cikarmalar....
bir zamanlar biz Kibris Turkleri ile Rumlar bir sarkiyla dalga gecerdi buyuklerimiz iyi bilir "Bekledin de Gelmedim" isimli sarki... Insallah bir gun Turkiyedeki kardeslerimiz de bizimle " Alcaklara kar yagiyor usumedin mi sen bu isin sonunu hic dusunmedin mi " isimli sarkiyla dalga gecmezler...Neye hangi amaca hizmet ediyorsunuz bilmiyorum ama hic iyi yapmiyorsunuz.Saygilar
okuyucunuz - New York,
23 Nisan 2007, Pazartesi
22:52
Turk Londra,kardesimize katiliyorum.
MEHMET - MAĞUSA
23 Nisan 2007, Pazartesi
20:26
Sayın Londralı Türk, neden inanmıyorsunuz? Yazar ne diye senaryo yazsın? İnsanların yaşadıklarını da yazılarına aktarması senaryo mu olur? Bence çok da iyi oluyor, insan daha kolay okuyor böyle yazıları. Yazılanlardaki gerçeklik sizi rahatsız mı etti. Yazar, aynı zamanda müdürdür ve telefonlara bakmaktadır. Bu tür bir telefon alamaz mı? Peki o karşılıklı konuşma senaryo olsun, gerçi ben doğru olduğuna inanıyorum. Ne gerek vardı askerin durduk yerde 23 Nisan etkinliği yapması? Hükümet onlarca etkinlik düzenlemiş. Günlerdir bu etkinlikler yapılıyor. Amaç yine Kıbrıslı Türkleri kötü göstermek. Bu da mı yalan? Siz buna bakın da bırakın çamur atmayı...
Kıbrıslı Yurtsever - Girne
23 Nisan 2007, Pazartesi
19:47
Yani, bazı insanlar anlaşılmaz durumda. Sayın Lonralı Türk Bey, mademki bu kadar rahatsız oluyorsunuz bu gazetelerden ve bu yazarlardan, niye okuyorsunuz arkadaşım? Her yerde sizin yorumlarınız var. Diyelim ki yazar görüşlerini aktarmak için böyle bir kurgu düzenlemiş, ve bu kurgu üzerinden kendi görüşlerini, duygularını aktarmış ne var bunda yani? Yalan mı Allah aşkına? Niye rahatsız oluyorsunuz?_ 23 Nisan bir sivil kutlamadır bir kere. 30 Ağustos öyle değil. O Türk Silahlı Kuvvetlerinin günüdür. Besbelli ki bu ayrılıkçı kutlamalar maksatlı yapılmış, ve bazı siyasi mesajlar içermekte. Yazar da bunu aktarmaya çalışmış. Ben şimdiye kadar askerin 23 Nisan kutlaması düzenlediğini ne duydum ne de gördüm.Bu tamamıyle çocuklara mal olmuş bir gün ve hatta 80'li yıllardan sonra Dünya çocuklarına yönelmiş, onlar buraya TC'ye ve KKTC'ye davet edilmiş, kutlamalar yapılmış , bir Bayram havasında geçmiş herşey. Pat diye böyle ayrılıkçı kutlamaların ortaya çıkması basbayağı bir siyasi amaç gütmekte ve aynen yazarın da dediği gibi Türkiye'deki seçimlerle ilgili burda bir takım oyunlar oynanmakta. Ne diyelim memlekete ve millete hayırlı uğurlu olsun. :)
eda - lefkoşa
23 Nisan 2007, Pazartesi
18:20
nasıl insanım diye geçinirler ya lanet olsun hayvan bile bunu yapmaz bu adamı bıraksalar linç etsek ne kadar iyi olur.ewt surlar içi çok fena.
Turk - Londra
23 Nisan 2007, Pazartesi
18:14
okuyanlarin bu senaryoya inanacagini mi zannediyorsunuz siz ? Sayin yazar bey pardon SENARIST bey. Birisi aramismis mis.....
Turk - Londra
23 Nisan 2007, Pazartesi
18:04
Sayin yazar veya bu yazilari onaylayip yayinlayan kisi ne yazik ki elestiye acik degilsiniz, gercekleri yazinca rahatsiz oluyorsunuz, Tenezul edip sizin yazdiklarinizi okuyan okuyucularinizin yaptigi elestirileri yayinlamaya cekiniyorsunuz cunku okuyan insanlarin hepsi sizinle ayni fikirde olmak zorunda bu gazetecilik etigine aykiri bir davranis... Madem oraya yorum yazma hakkini vermissiniz yazin kardesim size ne kufur ediliyor ne sahsiniza hakeret sadece yaziniz objectif bir sekilde yorumlaniyor neden cekiniyorsunuz ki. Vazifeden gorev cikarma mantigi ile hareket
etmeye devam edin siz hatta yaptiginiz hayali vazifeden gorev cikarma ugrasinizi surdurun. Bunu da yayinlamayin... Yayinlamassiniz... Bende bir okuyucu olarak sizi protesto ediyorum ne gazetenizi satin alirim nede okurum bundan sonra zaten bilindigi uzre savundugunuz gorusler artik KKTC de gecerliligini iyice yitirmistir sizlerin son cirpinislariniz ne kadar camur atarsam suyu o kadar bulandiririm yaklasminizi iceren yazilarinizi okuyacak bir tek okuyucunuz kalmayacak cok yakin bir gelecekte. Unutmayin Gazeteyi gazete yapan okuyucudur Yazar degil.Saygilar
Turk - Londra
23 Nisan 2007, Pazartesi
17:52
Sayin yazar yazilariniza dikkat ediyorum hep birileri sizi ariyor bir yerlerde birileri ile karsilasiyorsunuz ortaya bir hikaye cikiyor. Neden hep Farasi seyler yaziyorsunuz ki ? Gazetecilik bu mu sizce ?kaynak gostermeden yaptiginiz meslege saygisizlik etmis olmuyormusunuz?Boyle dusunup senaryo uretmek kolay hele Kibris gibi bir ortamda. Neden bunu yapma geregi duyuyorsunuz? Kendiniz fikir uretemiyormusunuz hep birilerini malzeme olarak kullanip ortaya yazi cikariyorsunuz bence bu yaptiginiz pek inandirici degil baska yontemler bulmalisiniz ayrica hata sizin degil size bu kosede yazma hakki verende sanirim bir yazar boyle havada kalacak seyler yazmamali insanlar okuyor bunu. Yurt disinda bizim gibi okuyan insanlarda var ve bilmeyenleri farkli yonlendirmeye hakkiniz yok diye dusunuyorum.Umarim elestiriye aciksiniz ve yayinlarsiniz.Ayrica kucucuk cocuga tecavuz eden sapiga yargimizin en yuksek cezayi verecegini umuyorum hatta ceza yasamizin gozden gecirilip bu tur suclara daha agir cezalar verilmesini talep ediyorum bir vatandas olarak.Saygilar