|
Bugün hafta sonu...
Siyasete, ülke sorunlarına biraz ara verelim isterseniz.
Yarın da biliyorsunuz, her pazar olduğu gibi nostalji yazacağım...
Kadriye ile Rifat'ın öyküsünün devamını getireceğiz.
Biraz başımız dinlensin...
Ülke çapında genel grevle gireceğimiz yeni haftaya artık kısmet.
Bugünkü konumuz aslında çok önemli.
Hepimizi ilgilendiren, ilgilendirmesi gereken bir konu.
Çünkü sağlığımızla, özellikle kalbimizin sağlığıyla ilgili.
***
Bu sıcaklarda buz gibi soğuk su, serinletici içkiler, dondurma falan dururken çay pek aklımıza gelmiyor ama bu yazıyı okuduktan sonra bugünden başlayarak her gün bir bardak yeşil çay içmekten kendinizi alıkoyamayacağınızdan adım gibi eminim.
Son yapılan araştırmalar, yeşil çayın sağlığa bilinen yararlarının yanında bir "hünerini" daha ortaya çıkardı.
Dünkü KIBRIS'ta haber yaptık...
Gözünüzden kaçmış olabileceğini düşünerek konuyu köşeme taşımak istedim.
Biliyorsunuz; çay bir antioksidan deposu...
Özellikle yeşil çay.
Çok eski kitabelerde de yazıldığı gibi üriner sisteme ve cilde yararları var. Göze parlaklık veriyor.
Bol miktarda antioksidan içeriyor...
Antioksidan da nedir diye sorarsanız, en basit anlatımıyla hücreleri yenileyici özellik diyebiliriz.
Son olarak ortaya çıkarılan yararı ise öteki özelliklerine dur şurda diyor.
Damarları hızla açarak kalbi sağlıklı yapıyor.
Yani kalp sağlığına çok önemli katkıda bulunuyor.
Bir bardak yeşil çay içildiği andan 30 dakika içinde, omuzlardan bileklere giden damarlar yüzde 4 oranında genişliyor ve kanın pıhtılaşma riski azalıyor.
***
Akina Tıp Okulu kardiyoloji bölümünden Dr.Nicholas Aleksopulos'la ekibi, omuzdan bileğe uzanan ve vücuttaki kan akışının iyi bir göstergesi olan brakiyal (koldaki) damarların, bazı sıvılar alındığındaki durumunu ultrasonla
inceledi...
Bir grup sağlıklı deneğe yeşil çay, kafein ve sıcak su verildi...
Her bir sıvıyı aldıktan sonra deneklerin brakiyal damarlarının durumuna bakıldı...
Araştırmacılar, deneklerin yeşil çay içmelerinden 30 dakika sonra damarların yüzde 4 oranında genişlediğini, kafein ve sıcak suyun bu etkiyi göstermediğini belirledi.
Araştırma, "European Journal of Cadiovascular Prevention and Rehabilitation"da yayımlandı.
Damarların genişlemesi, kan damarlarını saran hücrelerden oluşan ve pıhtılaşmayı önleyen endotelyumun daha iyi işlemesini sağlıyor.
Daha önceki araştırmalar, siyah çayın endotelyumun kısa ve uzun dönemli performansını artırdığını göstermişti. Ancak ilk kez yeşil çayın geniş damarlar üzerinde kısa dönemde yararlı etkisi olduğu belirlendi.
Özellikle sigara kullananları ilgilendirecek önemli bir nokta daha var:
Bir başka araştırma da yeşil çayın sigara tiryakilerinde endotelyal bozukluğunu ortadan kaldırdığı saptanmıştı.
Bitmedi...
Bunun yanı sıra yeşil çayın kötü kolestrolü ve yüksek tansiyonu düşürmede etkisi olduğu da belirlenmişti.
***
Ne dersiniz?
Şimdi hemen bir bardak yeşil çay gider değil mi?
Her gün yararlı yararsız bir şeyler içiyoruz zaten...
Günde bir bardak yeşil çay içmekle ne kaybederiz.
Sağlıklı bir yaşam dileğiyle...
|