Cyprus Today sol

Gitarıyla üretiyor, topluma önder olmaya çalışıyor

Gitarist Cahit Kutrafalı hem 2. albümünü çıkarıyor hem de çok önemli konserlere hazırlanıyor

Gitarıyla üretiyor, topluma önder olmaya çalışıyor
  • 20 Ocak 2018, Cumartesi 11:21

Murat OBENLER

Ülkemizin çok önemli müzisyenlerinden gitarist Cahit Kutrafalı, 2. albümü Transitions (Geçişler), gitarist Guthrie Govan’ın Lefkoşa Konseri, Hüsnü Şenlendirici ile İstanbul’daki “Hüsnü’s Dream” projesi ve daha birçok sanatsal projesinin yer aldığı 2018 yılındaki müzikal yolculuğunu KIBRIS Gazetesi’ne anlattı.

Ülke olarak sanat ve kültür alanında çok geride olduğumuza dikkat çeken Kutrafalı, müzisyenleri misyonerce çalışmaya ve sosyal medyayı etkin kullanmaya çağırdı.

Kutrafalı, bu algıyı değiştirmek için müzisyenlerin misyoner ve önder olması gerektiğini vurguladı.

“En büyük heyecanım ocak sonu çıkacak 2. albümüm Transitions”

SORU: 2017 Cahit Kutrafalı için üretken ve yoğun geçti. 2018 de öyle geçecek diye bir öngörüm var. Neler var Cahit’in gündeminde 2018 yılında?

KUTRAFALI: Evet bu yıl da yoğun sanatsal gündemimiz var. Bu yıla ait en büyük heyecanımız albümdür. 2. albümü bu yıl ocak sonu, şubat başı gibi çıkaracağız. 2017 Haziran ayında Lefkoşa’daki Records Stüdyosu’nda kayıtlarını yapmıştık. İlk albümde Türkiye’de yapılan birkaç parça vardı. Bu albümde tüm parçalar Kıbrıs’ta kaydedildi. 2016 Kasım’da bu parçaları bestelemeye başladım ve 2017 Şubat’ta bitirdim. Bu albüm aslında kısa sürelerde tamamladığım parçalardan oluştu. Albümde 8 parça var ve 3 günde kayıtları tamamladık.

Albümde yine Kuzey ve Güney Kıbrıs’tan çok değerli müzisyen arkadaşlar bir araya geldi. Türkiye’den önemli isimler albümde çaldı. Stelios Xydias (davul), Andreas Panteli (piyano), Ermis Michail (gitar),Charis Ioannou (saksofon), Tolga Eruzumlu (piyano/synth), Cenk Erdoğan (gitar), Bulut Gülen (trombone), Elias Ioannou (trompet) ve Gürhan Nuray (viyolonsel) albümde çalan çok değerli arkadaşlarımız.

Albümümüz İstanbul’daki AK Müzik üzerinden çıkacak. Albümün ismini her parçanın içinde bir hikaye ve bir geçiş olduğu için, albümün kendi içinde bir geçiş ve kendi müzikal ifademdeki geçişi yansıtmak için Transitions (Geçişler) koyduk. Kapak tasarımda Kerim Belet’in fotoğraflarıyla Murat Zengi’nin, kayıtta Emre Yazgın imzası var. Mastering Amerika’dan Nathan James yaptı.

“Tahminimce bu tarzda yaptığım son albüm olacak.”

SORU: Bu “müzikal ifademdeki geçiş” derken neyi kastediyorsun?

KUTRAFALI: Tahminimce bu tarzda yaptığım son albüm olacak. İçimde kalanları bu albüm ile dışarıya yansıttım diye düşünüyorum. İleride bir albüm yapacaksam daha modern, daha elektronik bir tarzda olacak, belki vokalli bir şey olabilir.

SORU: Bu yıl Cahit Kutrafalı’yı yine çok iyi müzisyenlerle aynı sahnede göreceğiz sanırım. Bunun ilk örneğini dünyanın en iyi gitaristlerinden Guthrie Govan ile göreceğiz. Nasıl oldu bu buluşma?

KUTRAFALI: Dünyanın yaşayan en iyi gitaristlerinden Guthrie Govan’ın dünya turu kapsamındaki Lefkoşa Konseri’nde 22 Ocak’ta birlikte çalacağız. Bunların hayalini kurmazsın ama gelip seni bulur. Sen gidip talep etmeden karşı tarafın gelip seni bulması daha anlamlıdır.

Güney’de bu işi organize eden gitarist Armen arkadaşın bana Guthrie Govan’ın Kıbrıs konseri için buradan bir ekip kurulacağını ve o ekipte yer almamı önerdi. Biz de Guthrie Govan’a yaptığımız işlerden bazı örnekler gönderdik. Bir gün sonra kendisi bana çalınacak parçaları gönderdi. Şimdi tam gaz Downtown Nicosia’da gerçekleşecek konsere hazırlanıyoruz.

“Sosyal medya adeta müzisyenler için sunulmuş bir nimettir”

SORU: Demek ki bağlantılar çok daha önemli bir noktaya geldi sanatta. Evde otururken sana dünyaca ünlü bir müzisyenle birlikte çalma teklifi geliyor, yine internetten her şey ayarlanıyor ve konser. Tabii bunların olması için kalite olması şart. Senin nasıl oluyor genelde konserlerin?

KUTRAFALI: Artık günümüzde sosyal medyanın da gelişimiyle nerede yaşadığınızın bir önemi yoktur. Adam seni bir klikle dinleyebilir, izleyebilir ve seninle çalışmak isteyebilir. Dünya festivalleri yöneticileri artık internet, sosyal ağlar üzerinden, youtube, spotify üzerinden artistlere ulaşılıyor. Bir de önerilmek lazım yani iyi referansın olması gerekir. Ben sosyal medyayı aktif olarak kullanan biriyim çünkü öneminin farkındayım. Pasta aynı ama dilimler küçüldü. Biz dünyadan soyutlanmış bir yerde yaşarız o yüzden sosyal medya adeta müzisyenler için sunulmuş bir nimettir.

Tabii bunda 2003’ten bugüne Güney Kıbrıs’ta sahne almamın da payı var. Her hafta ağırlıklı olarak Lefkoşa ve Limasol’da müzisyen arkadaşlarla programlar yaptık. Hem arkadaş bazında hem müzisyenlik bazında iyi ilişkiler geliştirdik. Karşılıklı albümlerimizde çalarız. Onlarla Kuzey Kıbrıs’ta da çalarız. Önemli bir müzisyenin “Sahneye çıktığınızda elinizden gelenin en iyisini yapın çünkü o gün orada sizi kimin dinlediğini bilemezsiniz” diye önemli bir lafı vardır. Bizim Kuzey Kıbrıs’ta müzisyenlerin motivasyon eksikliğinin en büyük sebebi budur. Bizde genelde “Kim dinleyecek yahu çıkalım çalalım” havası vardır.

“Hüsnü Şenlendirici ile “Hüsnü’s Dream” proje konserimiz var”

SORU: İstanbul da senin sıkça sahne aldığın bir yer durumunda. 2018 İstanbul ajandanda neler var?

KUTRAFALI: Hüsnü Şenlendirici ile “Hüsnü’s Dream” diye batı-doğu sentezini yansıtacak bir projemiz olacak. Çok sevdiğim ve çaldığım müzisyen Cenk Erdoğan bir gün arayarak bana bu projenin müzisyen ekibinde yer alıp almayacağımı sordu ve ben de ona olur dedim.

Volkan Öktem (davul), Cenk Erdoğan (perdesiz gitar), Hüsnü Şenlendirici (klarnet) ve Adem Gülşen’den (piyano) oluşan ekip zaten süper. Müthiş bir heyecan var. Eylül 2017’de olacak olan konserimiz İş Sanat’ın programlamasına göre 31 Ocak’a sarktı. 2018’de dünyada birkaç festivalde çalma düşüncemiz var. Bunlara katılmayı istiyoruz, büyük bir olasılıkla onaylanacak. Güney’de birkaç projemiz var.

“Toplumun sanatı yönlendirdiği bir ortamda sanatın ilerlemesine imkan ihtimal yoktur”

SORU: Uluslararası işler olurken, içerideki Tolga Erzurumlu ve arkadaşları, Cahit Kutrafalı Trio ve yine farklı quartet gibi çalışmalar nasıl gidiyor?

KUTRAFALI: Jam Sessionslar da konserler kadar değerli ve gereklidir. Bizim ülkede çok eksiklik var aslında. Maalesef sanat ve kültür olarak çok çok gerideyiz. Bu algıyı değiştirmek için müzisyenlerin misyoner olması lazım. Sanatçı önder olmalıdır. Toplumun sanatı yönlendirdiği bir ortamda sanatın ilerlemesine imkan ihtimal yoktur. Maalesef müzisyenlerimizin çoğu bunu es geçiyorlar ama bu alanda gurur duyacağımız güzel gelişmeler de vardır.

Kaan Batural ilk Blues albümünü yayınladılar. İnal Birsel’in albümü ocak ayında çıkmış olacak. Hüseyin Kırmızı’nın yeni albümü çok yakında çıkacak. Bunlar üreten insanlarımızdır ve ben her zaman üreten insanın/müzisyenin yanındayım. Üretmeyen toplum yok olmaya mahkumdur. Bir de müziğin popüler tarafı vardır (benim öyle bir iddiam olmasa da). Popüler müzik yapan arkadaşların da biraz daha vizyon sahibi olarak üretim yapması gerekir.

“Toplumun başarı eşiği olarak ‘O Ses Türkiye’yi görmesi vahim bir durumdur”

SORU: Mesela Lütfiye Özipek’in son katıldığı “O Ses Türkiye” yarışmasıyla ilgili ne düşünüyorsun?

KUTRAFALI: “O Ses Türkiye” bir TV programı, eğlence ve şovdur. Bunu kendi görünürlülüğünü artırmak için katılan arkadaşlara saygım vardır çünkü kendini göstermek, ispatlamak için iyi bir platformdur. Geçmişte de katılan arkadaşlarımız oldu ve kendilerine olumlu yansımaları da oldu. Benim için en olumsuz tarafı halkımızın büyük bir kısmının bu yarışmada gösterilen başarıyı kendine bir ölçüt olarak görmesidir. Toplumun başarı eşiği olarak “O Ses Türkiye” yarışmasını görmesi bizim sanatla ilgili algı seviyemizin ne kadar düşük olduğunu gösterir. Bu durum vahim. Zaten arkadaşlarımız bu işi burada yıllardır yapıyorlar. Bence Kıbrıs’tan katılan arkadaşların seviyesi oranın çok üstündedir.

Yarışma bir yana devletin daha bir tiyatro binası yok. Yurtdışından bir ekibe yüzde yüz cevap verecek bir konser salonumuz yoktur. Devletin bir kültür-sanat politikası yoktur. Yine devlette Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası oluşturuldu ve çok iyi konserler yapıyorlar. Yine LTB’nin Lefkoşa Belediye Orkestrası ülke sanat yaşamına yıllardır önemli katkılar koyuyor. (Ben de aranjör olarak LBO’nun kadrolu personeliyim).Geçmişe göre iyi gelişmeler de oluyor. Toplumun artık kendi değerlerine dönmesi gerekir.

HABERE AİT RESİMLER

Beğendim 1 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

YAZARLAR

tümü
    Takımlar O G B M Av P
1 YENİCAMİ AK 19 12 4 3 20 40
2 GAÜ ÇETİNKAYA TSK 18 12 1 5 14 37
3 DOĞAN TÜRK BİRLİĞİ SK 19 11 4 4 13 37
4 BİNATLI YSK 18 9 6 3 12 33
5 KÜÇÜK KAYMAKLI TSK 19 10 1 8 3 31
6 MERİT ALSANCAK YEŞİLOVA SK 18 7 7 4 3 28
7 CİHANGİR GSK 19 7 5 7 0 26
8 L. GENÇLER BİRLİĞİ SK 18 6 7 5 5 25
9 BAF ÜLKÜ YURDU 19 5 8 6 8 23
10 MAĞUSA TÜRK GÜCÜ 19 6 5 8 -1 23
11 TÜRK OCAĞI LİMASOL 18 7 1 10 -2 22
12 LEFKE TSK 19 6 3 10 -5 21
13 YALOVA SK 18 5 5 8 -4 20
14 GENÇLİK GÜCÜ TSK 19 6 2 11 -22 20
15 YENİ BOĞAZİÇİ DSK 19 3 6 10 -14 15
16 OZANKÖY SK 19 2 5 12 -30 11
yukarı çık