• 10 Ekim 2017, Salı 11:10
MuratOBENLER

Murat OBENLER

Adana’da içerik iyi, organizasyon orta, kapanış zayıf

Film Festival için Adana’ya her gidişimde o yılki yeni gelişmeleri çok merak ederim çünkü birçok önemli sanatçı yetiştirmiş bereketli topraklardaki 1 haftalık sinema serüveninin şehre ne kadar nüfuz edeceği, halkla filmlerin ve sanatçıların ne kadar buluşacağı, üniversite-belediye-festival üçgeninin ne kadar  işlediği, o yıl festivalin şehre,seyircilere ve tabi ki sinemacılara ne kattığı gibi noktalara dikkat ederim.

Bu yıl Adana öncesinde Antalya’daki festivalin yüzünü dünyaya dönme tercihini açıklaması ve bence yanlış olan Ulusal Yarışmayı kaldırması sonrasında bereketli topraklardaki sinema buluşmasının önemi bir o kadar daha artmıştı. Bu yıl festival sürecini etkileyen bir başka gelişme ise Festival yönetici kadrosunun değişmesiyle birlikte bu yıl nasıl bir organizasyon olacağı konusundaki belirsizlikti.

İçerik anlamında Adana gerek Türkiye’den kısa,belgesel ve uzun metraj filmler gerekse dünyadan kısa ve uzun metraj filmlerin varlığı ve 5 adet yarışmalı bölüm ile birçok kişiyi tatmin etti ancak organizasyonda yaşanan bazı sıkıntılar güzel giden festivalde hem izleyicilerin hem konukların hem de sinema yazarlarının zaman zaman keyfini kaçırdı. Festivalin kapanış töreni ise bir hatalar manzumesi şeklinde devam ederek belki de festival tarihinin en kötü töreni olarak hafızalara kazındı. Başkan Hüseyin Sözlü’nün “Festival boyunca bizim de yaptığımız hatalar olmuştur.Sinemacıların yüksek anlayışlarına ve affına sığınıyorum” demesine rağmen ödül verecek kişlerin(yabancı ağırlıklı) sırasının karıştırılması, yanlış isimle sahneye çağrılması, salonda olmayan kişilere ödül verdirtme girişimi, jürülerin başlıyoruz anonsuna kadar bir arada oturamaması, tercüman ve/veya kulaklıktan tercüme olmadığından dolayı yabancı ve yerli seyirciler arasında yaşanan iletişimsizlik, sunucu Meltem Cumbul ile yönetmen Semih Kaplanoğlu arasında yaşanan el sıkış(ma)ma olayı(bu konuda prensipli davrandığı için Cumbul’a hak verenler olduğu kadar sunucu olarak festivali temsil eden biri olduğu için o sahnede kişisel hareket etmemesi gerektiğini savunanlar da oldu) kapanışı gazeteciler için eleştiri dolu bir organizasyon haline getirdi.

Tören demişken jürinin tercihlerinin de çoğu insanı şok ettiğini söylemek isterim. Jürinin neredeyse o filmin ekipleri dışında hiç kimsenin en iyi film için beklemediği Onur Ünlü’nün “Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok” filmini seçmesi ve Ünlü’ye de en iyi yönetmen ödülünü vererek bu tahmin edilmezliği desteklemesi salonda soğuk duş etkisi yaratırken bu depremin etkinin sinema dünyasında artçı sarsıntılarla sürdüğünü düşünenlerdenim. “İşe Yarar Bir Şey” ile en iyi kadın ödülünü Başak Köklükaya’ya veren(hak ediyordu) jürinin bu ödülü “Sofra Sırları”ndaki rolüyle Demet Evgar ile paylaşmasını düşünenlerin sayısı ise çok fazlaydı. Gecenin ülkemiz adına en sevindirici yanı ise genç oyuncumuz Hazar Ergüçlü’nün “Kar” filmi ile “Umut Veren Kadın Oyuncu” ödülünü almasıydı. Şimdilik çoğunlukla Türkiye’de başarılı yapımlara imza atan Hazar’ın ileride uluslararası yapımlarda da çok iyi oyunculuklar sergileyeceğini ve şimdilik Türkiye ile sınırlı olsa da ileriki yıllarda uluslararası alanda da adından gururla bahsedeceğimiz bir sinema yolculuğu olacağını düşünüyorum. Filmlerini izleyen biri olarak Hazar’la ne kadar gurur duysak azdır.

25  yıllık köklü bir festivalde bu tür acemice hataların yapılması bu yıl aklımızda olumsuz olarak yer ederken gelecek yıl görev alacak festival ekibinin belediye ile birlikte bu eksik/hata/sıkıntıları ciddi olarak masaya yatırması gerekir.

Yazımızı festivalin keyif veren yanlarını sıralayarak sonlandırmak isterim. 25 Eylül-1 Ekim tarihleri arasında Adana, Guillermo Arriaga, Andrey Zvyagintsev, Andrew Dosunmu gibi önemli sinemacıları ağırladı, Sinema ve Kültür Sanat Kasabası yaratarak Adanalılara bu alanda birçok kültürel,sanatsal aktiviteler sundu, Ulusal ve Uluslararası yarışmalarla yılın en iddialı filmlerini yarıştırdı, birçok film ekibini festivale dhil ederek Türkiye sinemasına ve sanatçısına sahip çıktı, Türk sinemasına güzel bir saygı duruşunda bulundu.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
    Takımlar O G B M Av P
1 DOĞAN TÜRK BİRLİĞİ SK 12 7 2 3 5 23
2 BİNATLI YSK 12 6 4 2 9 22
3 KÜÇÜK KAYMAKLI TSK 12 7 1 4 5 22
4 YENİCAMİ AK 12 6 3 3 9 21
5 L. GENÇLER BİRLİĞİ SK 12 5 6 1 8 21
6 GAÜ ÇETİNKAYA TSK 12 7 0 5 5 21
7 BAF ÜLKÜ YURDU 12 5 2 5 11 17
8 TÜRK OCAĞI LİMASOL 12 5 1 6 2 16
9 MERİT ALSANCAK YEŞİLOVA SK 12 3 7 2 0 16
10 LEFKE TSK 12 4 2 6 -4 14
11 GENÇLİK GÜCÜ TSK 12 4 2 6 -9 14
12 MAĞUSA TÜRK GÜCÜ 12 3 4 5 -6 13
13 CİHANGİR GSK 12 3 3 6 -9 12
14 YALOVA SK 12 3 2 7 -5 11
15 YENİ BOĞAZİÇİ DSK 12 2 5 5 -5 11
16 OZANKÖY SK 12 2 4 6 -16 10

BURÇLAR

(21 Mart - 20 Nisan)

Koç Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(21 Nisan - 21 Mayıs)

Boğa Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(22 Mayıs - 22 Haziran)

İkizler Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(23 Haziran - 22 Temmuz)

Yengeç Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(23 Temmuz - 22 Ağustos)

Aslan Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(23 Ağustos - 22 Eylül)

Başak Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(23 Eylül - 22 Ekim)

Terazi Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(23 Ekim - 21 Kasım)

Akrep Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(22 Kasım - 21 Aralık)

Yay Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(22 Aralık - 21 Ocak)

Oğlak Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(22 Ocak - 19 Şubat)

Kova Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

(20 Şubat - 20 Mart)

Balık Burcunun 14.12.2017 Günlük Yorumu

yukarı çık
Skull King Popup