DAÜ Öğretim Görevlisi Avrupa Fizik Dergisi'nde

DAÜ Öğretim Görevlisi Dr. Ali Övgün'ün yazdığı Avrupa Fizik Dergisi'nde “Lineer olmayan Manyetik Monopol Alanı ile Evrenin Enflasyonu ve İvmelenmesi” makalesi AVrupa Fizik Dergisi'nde yayınlandı.

DAÜ Öğretim Görevlisi Avrupa Fizik Dergisi'nde
banner151 banner143

Doğu Akdeniz Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü öğretim görevlisi Dr. Ali Övgün’ün Kozmoloji üzerine yazmış olduğu “Lineer olmayan Manyetik Monopol Alanı ile Evrenin Enflasyonu ve İvmelenmesi” “Inflation and Acceleration of the Universe by Nonlinear Magnetic Monopole Fields” başlıklı makalesi 5 Şubat tarihlerinde Avrupa Fizik Dergisi (The European Physical Journal C (EPJ C) (WOS SCI-index, Q1, Impact=4.9 “Övgün, A. Eur. Phys. J. C (2017) 77: 105. doi:10.1140/epjc/s10052–017–4673–4”)’inde yayınlandı.

1980 başlarında Guth ve diğerleri, Büyük Patlama’nın problemlerine bir çözüm getirmek amacıyla “şişme” (kozmik enflasyon) ile düzeltilmiş Büyük Patlama Kuramı’nı öne sürmüşlerdir.

Enflasyon teorisi; neden evrenin her yönde eşit dağıldığını, neden kozmik mikrodalga arka plan ışımaların eşit bir şekilde dağıldığını, neden evrenin düz olduğunu ve neden manyetik tek kutbun gözlemlenemediğini açıkladığına inanılıyor.

Bu makale Dr. Övgün lineer olmayan manyetik monopol alanı kullanarak Evrenin hızlanarak genişlemesi ve enflasyonunu modellemesi açısından önem taşıyor.

Güncelleme Tarihi: 21 Şubat 2017, 10:54