Dünyanın en eski yaşam izleri Kanada'da bulundu

Bilim insanları yeryüzündeki en eski organizmalara ait fosilleri bulmuş olabileceklerini açıkladı

Dünyanın en eski yaşam izleri Kanada'da bulundu

Dünyanın en eski yaşam izleri, Kanada’nın Quebec eyaletinin kuzeyinde yürütülen bilimsel bir araştırmada bulundu.

Uluslararası bir bilim heyeti, “bantlı demir oluşumları” olarak da bilinen Nuvvuagittuq Greenstone Belt kayalıklarında yürüttükleri bilimsel araştırmalarda 3,8 milyar yıllık demir cevheri örneklerinde fosilleşmiş bakterilerin izlerini tespit etti. Araştırma, “Nature” dergisinde yayımlandı.

Ekipte yer alan Yrd. Doç. Jonathan O’Neill, konuya ilişkin açıklamasında, kayalıklarda bulunan fosillerin en eski yaşam izine sahip olduğunu belirtti.

Fosilleşmiş bakterilerin 3,8 milyar ila 4,3 milyar yıl yaşa sahip olduğu yönünde araştırma yaptıklarını aktaran O’Neill, “3,8 milyar yıl yaşında olduğu kesin. Bu haliyle kalsa bile bilinen en eski hayat izinden 100 milyon yıl daha geriye gitmiş oluyoruz” ifadelerini kullandı.

Farklı gezegenlerden alınan kaya örneklerinin yaşının belirlenmesinde kullanılan teknikle yapılan ölçümde, demir cevheri örneklerindeki fosilleşmiş bakterilerin yaşının 4,3 milyar yıl olarak çıktığı bilgisini paylaşan O’Neill, Güneş Sistemi’nin yaklaşık 4,6 milyar yıl önce oluştuğunu ve daha önceki araştırmalarda da en fazla 3,7 milyar yıla kadar hayat izleri bulunduğunu hatırlattı.

Araştırma, İngiliz, Amerikan, Norveç, Avustralya ve Kanada üniversitelerinden 8 bilim insanı tarafından yürütülüyor.

Dünya üzerindeki en eski yaşam izlerine ilişkin her buluş şüpheyle karşılanıyor, çünkü bulunan maddelerin bir kısmının doğal olmayan süreçler sonucunda oluşma ihtimali var. Ayrıca, kayaların yıllar içinde değişime uğrama ihtimali nedeniyle de analizin karmaşık olduğu belirtiliyor.

Şimdiye kadar yeryüzünde en eski yaşam kalıntılarının Avustralya'nın batısındaki 3.48 milyar yıllık kayalarda bulunduğu kabul ediliyor.

Güncelleme Tarihi: 03 Mart 2017, 09:51