Yaşam barındırabilecek iki gezegen daha keşfedildi

Dünya'dan sadece 12 ışık yılı uzaklıkta bulunan, Güneş benzeri yıldız TauCeti'nin yörüngesindeki 2 gezegenin yaşama elverişli olabileceği belirtildi.

Yaşam barındırabilecek iki gezegen daha keşfedildi

İngiltere, Hertfordshire Üniversitesinden Fabo Feng önderliğinde yürütülen araştırmada, DopplerSpectroscopy (radyal hız ya da titreşim metodu) adı verilen yöntemle, TauCeti'nin deviniminde, yörüngesinde küçük gezegenlerin yer çekimi kuvvetinden kaynaklanan zayıf titreşimler olduğu tespit edildi.

Yöntemin, TauCeti'nin devinim varyasyonlarının saniyede 30 santimetre kadar düşük olduğunu gösterdiği kaydedildi.

Titreşimler sayesinde yıldızın yörüngesinde 4 gezegen olduğu belirlendi.

Bu gezegenlerden 2'sinin, yaşam için elverişli koşullara sahip olabileceğini ifade eden bilim adamları, bunların yıldıza konumlarının da yüzeylerinde su bulunabileceğine işaret ettiğini bildirdi.

Yıldıza çok yakın mesafesi nedeniyle diğer 2 gezegenin ise yüzeylerinde su olmayacağı vurgulandı.

Daha önce TauCeti'yi inceleyen aynı ekip, yıldızın yörüngesindeki gezegen sayısının 5 olduğunu varsayıyordu.

Öte yandan bilim adamları, keşif konusunda heyecana kapılınmaması gerektiğini, TauCeti sistemini çevreleyen ve uzay çöplerinden oluşan devasa halkanın, gezegenlerin asteroit saldırılarının tehdidi altında olabileceğini gösterdiğini dile getirdi.

Araştırmanın sonuçları "TheAstrophysicalJournal" dergisinde yayımlandı.

Güncelleme Tarihi: 10 Ağustos 2017, 20:24